skrivbord_kategoribanner_1

Ta ställning vid ett höj- och sänkbart skrivbord

JUST NU FRÅN 3 790: -

fair16a0239-1618x1080 (1)

Dags att lysa upp kontoret?

skrivbord_kategoribanner_1

Ta ställning vid ett höj- och sänkbart skrivbord

JUST NU FRÅN 3 790: -

fair16a0239-1618x1080 (1)

Dags att lysa upp kontoret?

Marknadens mest uppskattade höj- och sänkbara skrivbord

När du arbetar långa timmar på kontoret är det viktigt att du varierar din arbetsposition. Genom att växla mellan att stå och sitta under dagen kommer du inte bara få mer energi, utan också bli mer hälsosam. Våra andra kunder uppskattar våra höj- och sänkbara skrivbord, eftersom det blir så enkelt att byta arbetsposition under dagen.

Här kan du köpa höj- och sänkbart skrivbord av marknadens bästa kvalité och just nu till riktigt bra pris. Se ett urval av våra bästsäljare nedan, eller spana in alla våra höjbara skrivbord här.

best-S1u1m3P_X

Alltid 5 års garanti

delivery-S1s-mnwd7

Snabba leveranser

security-ryvwQ3POm

Riktigt bra kvalité

production-SJtyN2PdQ

Tillverkade i Sverige

Varför höj- och sänkbart skrivbord?

Är du inte helt övertygad om varför du bör köpa höj- och sänkbara skrivbord till kontoret? Här är 4 fördelar med höj- och sänkbara skrivbord – och anledningar till varför du också skulle älska ett justerbart skrivbord.

Untitled-2

Undvik belastningsskador

Stillasittande tvingar kroppen att hålla bålen, nacken och axlarna i en låst position, något som klämmer musklernas blodkärl och minskar blodtillförseln.
Dålig blodtillförsel leder till trötthet och muskelslitage. Även cirkulationssystemet och hjärtaktiviteten påverkas negativt av den begränsade rörligheten.

2

En kropp i rörelse är en hälsosam kropp

Visste du att när du står upp och arbetar vid ett skrivbord som är höj- och sänkbart, förbränner du tre gånger så många kalorier jämfört med om du sitter ner? En studie från Mayo Clinic visar att du uppskattningsvis kan förbränna 340 kalorier om dagen bara genom att stå upp och arbeta vid ett höj- och sänkbart skrivbord i två timmar varje dag.

3

Mycket stillasittande skadar hjärnan

En studie som gjordes tidigare i år visar att stillasittande försämrar vårt minne. Långvarigt sittande förknippas med förtunnade hjärnstrukturer, vilka behövs för minnesbildning. För att hålla minnet starkt måste du alltså undvika långa perioder av stillasittande – exempelvis genom att växla mellan att stå och sitta vid ett skrivbord som är höj- och sänkbart.

4

Minska risken för hjärtsjukdomar

Visste du att långvarigt stillasittande är såpass skadligt, att inte ens en timmes träning kan gottgöra för de negativa effekterna av att spendera en hel dag stillasittandes? Det är allmänt känt att ju mer tid du spenderar sittandes, desto större risk att drabbas av hjärtsjukdom. Vill du veta mer?

Läs mer på Healthline.com.

TILLFÄLLIGT ERBJUDANDE

FRI FRAKT

I HELA SVERIGE

4 tips för att använda det höj- och sänkbara skrivbordet på rätt sätt

Untitled-2

Växla mellan att stå och sitta

Varken att sitta eller stå i för långa perioder är bra för oss. Därför bör du försöka växla mellan att stå upp och sitta ner under arbetsdagen. För varje 1–2 timme/timmar du sitter ner, bör du försöka spendera 1 timma ståendes.

2

En kropp i rörelse är en hälsosam kropp

Datorskärmens övre del bör vara i ögonhöjd och skrivbordet bör vara i höjd med dina armbågar. Läs gärna mer om hur du får till den rätta arbetspositionen vid ditt höjbara skrivbord.

3

Köp en arbetsplatsmatta

Att ha en ergonomisk matta till höj- och sänkbart skrivbord är ett måste. Mattan fördelar belastningen på dina fötter och kan minska trötthet, ryggsmärta eller obehag i benen när du står upp i 2 h eller mer per dag.

4

Kom ihåg att ta pauser

Även om det är bättre att stå vid skrivbordet än att sitta, bör du ta regelbundna pauser för att sträcka på dig och rensa huvudet. Ställ ett alarm på mobilen, eller installera en app som hjälper dig att komma ihåg rasterna.